El Departament de Salut va anunciar aquest dijous que la Regió Sanitària de Girona incorpora un total de 73 Gestors COVID als centres d'atenció primària per fer el seguiment casos sospitosos de tenir COVID19 i dels seus contactes. D'aquests, quinze es distribuiran als Centres d’Atenció Primària de la part nord del Gironès i el Pla de l'Estany.
El gestor COVID és qui es posa en contacte amb una persona sospitosa d'estar infectada pel virus, a qui un professional sanitari prescriu o fa una prova PCR per informar-la sobre el procediment que s’ha de seguir i iniciar el procés d’identificació de contactes. A part d’aquestes noves contractacions de Gestors COVID també s’està formant específicament a una cinquantena de professionals d’atenció a la ciutadania dels CAP que s’afegiran a aquestes tasques de seguiment dels casos sospitosos i dels seus contactes. D’aquesta manera, es garantirà que hi hagi una dotació de professionals a tots els centres fent tasques de Gestor COVID, i que aquesta pugui incrementar en cas de necessitat, formant nous professionals.
Aquests Gestors COVID, la majoria dels quals ja estan contractats i en molts llocs operatius, reben una formació específica sobre l’aplicatiu de gestió dels casos COVID, formació en equip de protecció individual, rentat de mans, confidencialitat en el tractament de les dades a més de les eines pròpies de cada institució, com ara l’ECAP administratiu entre d’altres. Els Gestors COVID s’han distribuït arreu del territori, prioritzant les zones més tensionades en aquest moment i els CAP dels municipis de la Costa Brava on tenen un increment més notable de la població flotant. Tanmateix, tenen mobilitat dins la mateixa Àrea de Gestió Assistencial, de manera que podran canviar de CAP. Així doncs, la seva distribució serà flexible i s’adaptarà a les necessitats de cada moment.