El municipi de Serinyà ha tancat l’anomenada Setmana dels Barbuts celebrant una nova edició de l’Aplec de Sant Sebastià. La situació sanitària encara complicada amb un nombre important de ciutadans confinats ha obligat a organitzar, com ja va passar el 2021, una versió reduïda de l’esdeveniment.
Malgrat no poder tenir un aplec com el d’abans de la pandèmia si que s’han reincorporat algunes activitats que l’any passat no es van poder fer. Per exemple, la matinal va començar amb una ballada de sardanes amb la interpretació de la Cobla La Principal de Porqueres que va oferir un petit repertori als assistents. La continuació es va dur a terme l’habitual ofici solemne, que aquest any es tornava acompanyar d’una de les propostes més emblemàtiques de l’aplec: l’encantament de coques. Després de no poder-se dur a terme l’any passat es recuperava aquesta part on es subhastaven diferents productes. Si en anys anteriors s’havien arribat a oferir animals vius, enguany la situació sanitària va obligar a fer un encantament diferent i va ser la organització la que va aportar productes envasats comprats als comerços del poble.
Per segon any consecutiu, tot l’Aplec es va desenvolupar a la plaça del Doctor Josep Maria Corominas que permetia disposar de més espai i guardar distàncies de seguretat. Els diners recaptats a l’encantament es destinaran a la segona fase de les obres del teulat de la capella de Sant Sebastià.